1votadas

Neira Vilas_ 50 anos sen Suárez Picallo

RECORDO moitas cousas del dos anos de Buenos Aires. Coñecín a Anisia nunha conferencia que ofreceu sobre Rosalía (dicíanos sorrindo que fora o noso Cupido). El e Alonso Ríos presidiron a miña despedida de solteiro no Centro Ourensán. Inaugurou Follas Novas (conservo as súas palabras manuscritas), a nosa editorial e distribuidora do libro galego en América. Viámolo case a diario nun café da Av. Lacroze.

2votadas

A história do jovem que inventou uma vida paralela e enganou os espanhóis

Francisco Nicolás passeava-se bem vestido, conduzia ou era conduzido em carros de luxo, dizia-se assessor do Governo. Mais do que dizer que tinha influência junto das mais altas patentes, Nicolás comportava-se como se tivesse essa influência e esse poder. E isso ter-lhe-á dado acesso a eventos tão exclusivos quanto a recepção que os reis Felipe e Letizia ofereceram no Palácio Real após a cerimónia de coroação no Congresso, em Junho. Foi detido na semana passada com acusações de burla e usurpação de identidade.

2votadas

Mapas de uso do galego 2001-2011 imaxe

Hai que estar moi pero que moi vendidos para avaliar de xeito optimista ou positivo os datos de uso do galego que relativos ao Censo de Poboación do ano 2011 publicou o Instituto Galego de Estatística a semana pasada. En primeiro lugar represéntanse mapas de coropletas ordinarios, onde a mancha de cada concello equivale á súa superficie. En segundo lugar figuran cartogramas equivalentes, onde a mancha de cada concello equivale aproximadamente á súa poboación. Velaquí os datos en imaxes:

 1 comentarios en: Cultura, Língua karma: 40
1votadas

A Deputación de Lugo, primeira entidade provincial en traballar coa banca ética

Fiare Banca Etica é a maior entidade cooperativa de crédito de Europa, un proxecto con máis de 11 anos de percorrido no Estado Español, un traballo que culminou o pasado 1 de outubro co inicio das súas operacións como entidade bancaria dirixidada a clientes particulares. A diferenza con outras ofertas de banca ética é o seu carácter de de cooperativa, de xeito que os seus clientes e clientas son en realidade persoas socias, que como tales participan dos procesos de toma de decisión do banco en condición de igualdade.

1votadas

Bactérias que constroem edifícios vídeo

Num futuro próximo poderemos utilizar bactérias como material de construção. O primeiro passo é recorrer a bactérias comuns de solo que são revitalizadas numa mistura de ureia e nutrientes mantida à temperatura constante de 30 graus. O biólogo Piero Tiano explica que “as bactérias recomeçam o processo de desenvolvimento nesta mistura, multiplicando-se. Isto porque é essencial termos um determinado número de bactérias para produzir cimento. A mistura fica pronta a utilizar após três horas de fermentação.”

2votadas

Nigéria oficialmente livre de ébola

A Nigéria foi declarada oficialmente livre de ébola esta segunda-feira, depois de se completarem seis semanas sem registo de novos casos. Com uma população superior a 170 milhões de habitantes, a Nigéria foi confrontada com o primeiro caso da doença em julho, quando um homem de origem libero-americana oriundo de Lagos foi diagnosticado com o vírus. Vinte pessoas acabariam afetadas, das quais oito morreram, mas a epidemia foi contida com sucesso. Desde o dia 5 de Setembro não há novos casos a lamentar, diz a Organização Mundial da Saúde (OMS).

1votadas

Nemesio Barxa - Experto em direito civil galego: Epístola a Vitor Vaqueiro

Solidariedade contigo, Vitor. Somos alvo dos isolacionistas que protestam contra nossos escritos (cada qual no seu ámbito, eu no da Justiça), mentras que nos nem nos preocupamos deles. Abandonar a luta sería desertar do nosso povo e da nossa identidade. O colonizador impoe a sua ortografia e sintaxe á escrita galega (incluso palabras) com o que separa ao galego do seu tronco lingüstico, que é a lusofonia, para integralo no mundo do castelhano, pasando de este jeito, silandeiramente, a converter a lingua galega num dialecto da lingua castelhana.

 1 comentarios en: Cultura, Língua karma: 19
2votadas

O primeiro ato sexual da História: de lado e com muita dificuldade vídeo

Investigação a fósseis com 380 milhões de anos mostra como os primeiros animais a desenvolverem órgãos sexuais tinham dificuldade em copular. Os corpos fossilizados de peixes de água doce extintos há milhões de anos sugere que os primeiros atos sexuais eram manobras complicadas, com o macho a precisar de se colocar encostado à fêmea de forma a introduzir o seu "pénis" em forma de L entre duas placas genitais no seu corpo. O jornal britânico The Guardian publica uma animação por computador que demonstra os movimentos.

3votadas

EUA lançam armas pelo ar para curdos que combatem 'Estado Islâmico'

Aviões militares dos Estados Unidos lançaram armas, munição e produtos médicos para combatentes curdos que enfrentam militantes do grupo autodenominado 'Estado Islâmico' na estratégica cidade síria-curda de Kobane, na fronteira com a Turquia. Ataques aéreos americanos têm impedido o avanço do 'Estado Islâmico' sobre a cidade, mas os militantes ainda são uma ameaça às forças curdas. Segundo o Centro de Comando militar dos EUA, Kobane "ainda pode cair".

5votadas

Corunhenta imaxe

Sacámoslle fotos á Coruña fea, derruida e abandonada. facebook.com/corunhenta/timeline // twitter.com/corunhenta

5votadas

Hai futuro para o galego?

Catro semanas de clase, dous debates e a proxección do documental Linguas cruzadas poñen de manifesto que, de seguir así as cousas, non hai futuro para a lingua propia de Galiza (ou Galicia?). A mocidade galega do século XXI non sente a necesidade de falar galego, pois na sociedade actual calquera xove pode desenvolverse sempre en castelán ou mesmo en inglés en todos os ámbitos e lugares polos que se move. A potenciación destas dúas linguas hexemónicas no mundo, español e inglés, leva consigo o abandono de linguas minorizadas...

8: E o artigo chuzado é unha provocación. Esta é a galeguidade permitida pola Espanha constitucional: uns lamentos morrinhosos de chorar porque non entendo que pasa que perdemos falantes e oghalhá que a...
 10 comentarios en: Cultura, Ensino karma: 55
3votadas

Carlos Loureiro_ Normalización

Algo falla na normalización dun idioma cando no seu espazo natural ten que haber persoas, entidades… que loiten pola súa pervivencia, pola súa normalización. O síntoma máis claro de que a normalización aínda está lonxe de ser acadada é que esgrevias asociacións como é a do Brado teñan que seguir a premiar e non poidan dirixir as súas actividades cara outros horizontes culturais. É un problema claramente político xa que o galego non é un idioma falado por unha minoría deste país senón que o emprega cando menos o 50%...

 5 comentarios en: Cultura, Língua karma: 44
4votadas

Não é aceitável mandar as funcionárias congelar os óvulos

Miguel Oliveira, o presidente do Conselho Nacional de Ética para as Ciências da Vida, alerta que retirar óvulos e congelá-los, algo que a Apple e o Facebook estão a incentivar as suas funcionárias a fazer, não é um procedimento inócuo.

6votadas

Rapaz que fez sexo com duas professoras está arrependido

O rapaz de 16 anos, que contou aos colegas de escola de Kenner, no Louisiana, EUA, que tinha tido sexo em grupo com duas professoras, está arrependido e abatido...por ter revelado a história. "Está muito abatido com tudo. Os miúdos nestas idades gostam de se vangloriar de tudo o que fazem", contou o avô do rapaz. "Não estava à espera que acabasse assim", acrescentou.Estas mulheres têm família e ele sabe como isto deve ser terrível para elas. Sabe que jamais poderão ensinar e podem ir para a prisão".

14votadas

Cerna acordou someter a votación mediante referendo telemático entre toda a súa militancia a súa continuidade en Anova

As preguntas que se trasladarán á militancia serán: – Está de acordo en que Cerna abandone Anova? – Está de acordo en que Cerna dé os pasos para constituírse en partido político? O referendo realizarase entre o xoves, 23 de outubro, e o domingo, 26 de outubro, e será organizado pola Comisión de Coordinación de Cerna.

4votadas

Lisboa_ Insultar funcionárias/os do fisco vai dar multa ou prisão até cinco anos

Num ano em que se reforça o combate à fraude e evasão fiscais, governo inclui no orçamento proteção para trabalhadores dos impostos, que passam a ter poderes de autoridade pública

5votadas

Juízas/es do Supremo desvalorizam sexo aos 50 anos

Cortam indemnização por considerarem que na meia-idade o sexo já não é tão importante. Aos 50 anos, a atividade sexual não tem a importância que assume em idades mais jovens." A afirmação consta de um acórdão do Supremo Tribunal Administrativo e serviu de justificação para reduzir a indemnização atribuída a uma mulher, que devido a um erro médico nunca mais conseguiu manter relações sexuais. O caso ocorreu em 1995, na Maternidade Alfredo da Costa, em Lisboa, onde estava a ser acompanhada...

 sen comentarios en: Lecer, Sexo karma: 77
4votadas

Castilla_ Rescates (tamén) de autoestradas do estado [cas]

O Estado* va acudirlles a 9 empresas concesionarias en creba que xestionan 10 autoestradas de peaxe. Todas elas construidas durante os anos da burbulla e nas que fozan grandes construtoras e organizacións bancarias da familia coma Bankia. Ningunha se atopa na Galiza, senón en Madrid e Comunitat Valenciana. Vexa o mapa aquí.

7votadas

Castilla_ A nova definición do termo "franquismo" segundo a RAE [cas]

Artigo -> ir.gl/291d93 A ARMH está a estudar "a posibilidade de denunciar á Real Academia por atentar contra do honor das vítimas da ditadura e practicar o negacionismo da súa existencia, cando son deceas de milleiros as familias das/os desaparecidas/os que fican aínda en foxas comúns". 113.00 desaparecid@s, 500.000 exiliad@s, 400.000 detid@s ilegalmente, milleiros desterrad@s, torturad@s...

2votadas

Mulher traída despiu e agrediu amante do marido na rua

Uma mulher traída espancou e despiu a alega amante do marido numa rua da China, com a ajuda de três amigas. Uma vingança que, de uma forma geral, é aceite na sociedade chinesa.

5votadas

Trineto de Eça de Queiroz vence Prémio Leya com "O Meu Irmão" vídeo

Autor tem 24 anos e é descendente do autor de Os Maias, Eça de Queiroz.

7votadas

O FROB leva á Fiscalía operacións irregulares das caixas da Galiza por 600 millóns

O FROB vén de enviar á Fiscalía Anticorrupción sete operacións das antigas caixas galegas polos prexuízos que causaron ás entidades que se fusionaron en Novacaixagalicia e que tras a súa conversión en Novagalicia Banco -e logo da súa nacionalización e venda posterior, consumiron máis de 9.000 millóns de euros públicos no seu rescate.

3votadas

Carta aberta aos fabricantes das bolachas Dinosaurus onde lles recrimino o escaso rigor científico [spa]

É por iso que me abraia e aflixe a partes iguais que o deseño e morfoloxía dos Dinosaurus responda a modelos practicamente decimonónicos; mesmo aos modelos primitivos de Linneo, que non tivo acceso a técnicas de datación modernas e soamente puido esbozar moi sumariamente o que el coñecía como “grandes mamíferos”. As inconsistencias ás cales me refiro non se limitan apenas ás propias bolachas en si, senón tamén ás ilustracións das embalaxes e ás que usan na súa web.

 sen comentarios en: Lecer, Humor karma: 44
5votadas

Android ganha modo multiplayer local semelhante ao do Nintendo 3DS

O Android ganhou um recurso semelhante ao StreetPass do Nintendo 3DS: o Nearby Players alerta quando alguém nas proximidades está jogando um mesmo jogo que você, e permite convidá-lo para uma partida. Ele também permite buscar apenas oponentes fisicamente próximos em jogos multiplayer.

2votadas

Podemos, o látigo da casta con 21 liberados a conta do Parlamento Europeo

Unha cousa é predicar e outra dar trigo. Podemos, a organización azoute da casta política e que pretender dar unha lección ás organizacións políticas tradicionais, ten 21 liberados a conta do Parlamenteo Europeo.

5votadas

Jroña que jroña [spa]

Nun comezo, a miña parte de tradutora con coñecementos de grego ficou asustada coa transliteración nas lexendas como «jroña que jroña». A miña cadea de pensamentos foi a que segue: Vamos ver, por que transliteran «χρόνια» e o deixan en grego, mais traducen o «και» erroneamente ao español como «que», cando significa «e» (conxunción copulativa)?

 1 comentarios en: Cultura, Língua karma: 68
8votadas

A RAE cambia as definicións de ‘soberanía, ‘referendo’ ou ‘nacionalidade’

A Real Academia Española presenta o novo dicionario do castelán, con novas incorporacións e ‘retoques’ nalgúns significados xa existentes e de actualidade polo proceso soberanista.

4votadas

Catro novas sustancias prohibidas en Europa

O Boletín Oficial da Unión Europea do día 1 de outubro de 2014, recolle a decisión do Consello de 25 de setembro, pola que se someten a medidas de control catro novas sustancias das chamadas legal highs: a MDPV, a metoxetamina, a AH-7921 e a 25 I-NBOme estarán suxeitas a sancións criminais en toda Europa…

4votadas

Já se corre para bater a barreira das duas horas na maratona

Pode um homem correr 42.195kms em menos de duas horas? Com a marca registada em Setembro pelo queniano Dennis Kimetto, que cumpriu a distância em 2h2m57s, em Berlim, baixando pela primeira vez das 2h3m, o debate teve o seu tiro de partida. E aquilo que até há alguns anos era considerado como uma utopia ou algo impossível de atingir pela espécie humana é agora encarado como uma meta a alcançar e já há quem esteja a trabalhar para tornar isso possível.

4votadas

60% das estrelas da NBA ficam na ruína cinco anos após a reforma

Nomes consagrados como Allen Iverson, Dennis Rodman e Scottie Pippen, que acumularam milhões ao longo das respetivas carreiras, garantem: não sobra dinheiro. Luxos e vícios extravagantes, divórcios multimilionários e uma gestão financeira sem pensar na reforma: estes três pontos estão na base para o facto de 60% dos atletas da Liga Norte-Americana de Basquetebol (NBA) caírem na ruína num espaço de cinco anos após o final das respetivas carreiras. Os números foram avançados pela revista Sports Illustrated.

« anterior12345...599» seguinte

Chuza