10votadas

A Geometria do Comunal

A mentalidade camponesa percebia os círculos como símbolos da democracia concelhil, geometria das iguais e do comunal, tal como demonstra um abundante folclore da arqueologia. Há umha história política da geometria social: conhecemos mais sobre a ideologia dum grupo pola sua distribuiçom espacial nas juntanças do que polos seus ‘-ismos’. Na sociedade do concelho aberto o círculo é omnipresente: falava-se da ‘rolda’ para referir-se à vezeira, ao turno de participaçom nos trabalhos comunais, à ordemn em que cada casa se encarregava do concelho,

35votadas

Imprensa espanhola alerta sobre a destruiçom da Cova de Eirós por Cementos Cosmos

A Cova de Eirós alberga a mostra de arte rupestre mais antiga da Galécia e é umha das jazidas paleontológicos com restos de urso cavernário mais importantes da Península Ibérica. Apesar de ser considerada a jóia da arqueologia e la paleontologia da Galiza, o conjunto está ameaçado. A origem desse perigo é a mina que explora Cementos Cosmos.

15votadas

Escola em Viana evacuada devido a ninho de vespa asiática

A Escola Básica e Secundária de Barroselas, em Viana do Castelo, foi evacuada devido à queda, no seu interior, de um ninho de vespa asiática. A evacuação teve início cerca das 10.45 horas, após a queda do ninho, que estaria num dos telhados da escola, provocada pelo forte vento que se faz sentir na região. Segundo fonte dos Bombeiros Municipais, a evacuação dos cerca de 600 alunos da escola foi decidida por precaução, estando no local os bombeiros a tentar destruir o ninho.

15votadas

Há mais dispositivos móveis ativos que pessoas na Terra

Desde de segunda-feira que há mais aparelhos móveis ligados no mundo do que pessoas. Os os números da GSMA Intelligence mostram que o número de aparelhos móveis com uma conexão ativa é superior ao da população mundial, ao ultrapassar os 7,2 mil milhões. No entanto, realça a firma Spencer Trask no seu comunicado, é importante contextualizar estes dados. Mais de metade da população mundial não possui um dispositivo móvel.

32votadas

Feministas protestan contra a farmacia viguesa que nega a venda de anticonceptivos vídeo

A pasada sexta, 3 de outubro, a Asemblea Feminista Galega realizou un protesto diante da farmacia da Praza de Eugenio Fadrique. Tal e como foi publicado no blogue As MIR e unha noites (ir.gl/c48ced ), o estabelecemento négase a vender anticonceptivos.

23votadas

Nace O Botafumeiro, a nova revista satírica dixital de humor en galego

Este domingo 12 de outubro, «Fiesta Nacional de España» antes coñecida como «Día de la Raza», por fin verá a luz a nova e esperada revista satírica dixital O Botafumeiro, unha publicación mensual de humor en galego na que os textos convivirán con cómics de debuxantes como Jano, Alberto Guitián, Berto Fojo, Brais Rodríguez, Manel Cráneo, Martín Romero ou Xiomara.

12votadas

Pontevedra, "obxectivo de Resistência Galega" segundo a Guardia Civil

Entre a documentación que a Garda Civil localizou no domicilio de Raúl Agulleiro había, segundo consta nun auto do xuíz da Audiencia Nacional, un plano da cidade de Pontevedra no que aparecían "anotacións manuscritas e marcos cun círculo ou algún tipo de sinal o lugar onde se sitúan distintas entidades e organismos".

28votadas

Explosión na Casa do Concello de Baralla

Explosión na Casa do Concello de Baralla, en Lugo. A propietaria dun bar situado xusto diante do edificio asegura na Radio Galega que os danos no inmoble son moi importantes, tanto na fachada coma no interior. O seu bar sufríu a rotura de cristais e mesmo lle caeu o teito. A zona está acordoada e alí están a Garda Civil e os Bombeiros.

17votadas

Telmo Comesaña: "Caballero o único que fixo foi desprezarnos e ningunearnos"

O presidente da Asociación Viguesa pola Memoria Histórica do 36, Telmo Comesaña, recibe a VIGO dixital poucos días despois da sentenza que obriga ao Concello de Vigo a derrubar a Cruz do Castro. Fala das razóns que impulsaron esta loita xudicial, da actitude do alcalde fronte as demandas do seu colectivo e de por que este símbolo "que homenaxea ao fascismo e ao nazismo" debería estar fóra do corazón da cidade.

18votadas

Carme Adán: "Os homes cren que a muller está en política e na empresa de interina"

A deputada e exsecretaria de Igualdade impulsa unha lei de corresponsabilidade, o debate da cal introducirá este período de sesións. Nunha entrevista con Europa Press, Carme Adán reflexiona sobre a situación de "desigualdade" que aínda impera entre homes e mulleres e como a "crise" está a provocar un "retroceso" ás mulleres. Ademais, para a deputada galega "hai un fallo global da sociedade", dado que "non se cambian os roles. Observa que sofre "unha violencia simbólica", ademais dos casos de violencia física e psicolóxica...

18votadas

Coa vitoria franquista as bibliotecas convertéronse en espazos mortos, elitistas, confesionais e reaccionarios

Montse Dopico entrevista a Francisco Xavier Redondo Abal, autor do ensaio Bibliotecarias e bibliotecarios infames, editado por Laiovento.

10votadas

Polícia encontra Jaguar descapotável roubado em 1968

Ivan Schneider não queria acreditar quando recebeu um telefonema da polícia e lhe disseram que o seu Jaguar, roubado há 46 anos, tinha sido encontrado. O norte-americano Ivan Schneider tinha 36 anos e era advogado em Nova Iorque quando comprou um Jaguar descapotável, novinho em filha, por 5 mil dólares. Foi um presente a si própio depois de ter ganho um caso difícil. O carro ainda não tinha um ano quando foi roubado, durante a noite, da porta do seu prédio em Manhattan. Isto aconteceu em março de 1968.

11votadas

Clubes de maconha em Barcelona [ENG]

Artigo no New York Times sobre os clubes cannábicos na Catalunya e describindo á capital catalana como a nova Amsterdam, inclusso com implantaçom de grupos empressarias chegados desde a capital dos Países Baixos

14votadas

'Já fui xingada de sudaca', diz médica brasileira na Espanha

Radicada na Espanha há 17 anos, a médica paulista Márcia Dias da Costa, de 50 anos, diz ter sido sempre bem tratada pelos colegas espanhóis e afirma nunca ter se sentido menos valorizada por ser brasileira, mas relata já ter vivido situações nas quais sua condição de estrangeira foi usada por pacientes para agredi-la verbalmente. Segundo ela, em algumas ocasiões chegou a ser chamada por pacientes de "sudaca", maneira pejorativa de se referir aos sul-americanos.

14votadas

Concentraçons mensais

Esta sexta de fim de mês convocam-se as concentraçons mensais para acompanhar à/aos presa/os independentistas galega/os no jejum que realizam nesse dia. O plante de nom ingerir comida durante 24 horas é um ato reivindicativo coletivo para demandar: -Reconhecimento da sua condiçom de prisioneiras e prisioneiros políticos. -Fim da política de dispersom penitenciária. -Reagrupamento dos membros do coletivo numha prisom em território galego. -Cessamento do regime de reclusom nos centros de menores. -Melhora geral das condiçons de vida nas prisóns.

« anterior12345...161» seguinte

Chuza