20votadas

Terminação de Torques de Ouro. Museo Arqueolóxico de Sta. Trega. A Guarda. Galiza. Patrimonio Nacional Galego

Mergelina (1933): "Esta peça é um e um exemplo do desenvolvimento admirável da Civilização Galaico-Celta, que chegou a um grau de refinamento e requintamento artístico muito elevado" Imagem com mais resolução: bit.ly/1lYowcj Licença CC. -

scontent-b-mad.xx.fbcdn.net

 sen comentarios en: Cultura, Historia karma: 112
18votadas

A rapa das bestas vista polo dailymail.com imaxe

É unha competición real do home contra a besta e todo por un corte de greñas. Centos de cabalos salvaxes son chuzados desde as montañas galegas para poderlles rapar as colas e mailas crins como parte dunha festa de 400 anos.

 3 comentarios en: Cultura, Historia karma: 103
13votadas

O contrabando de ouro (1945) pela raia melgacense em relatório dos serviços secretos norteamericanos

O ouro, que foi trazido de várias partes do país, foi contrabandeado através do posto da Guarda Fiscal de Cevide, em frente à cidade espanhola de Frieira. Em seguida, era despachado por um Guarda Fiscal, de nome Guilhermino, em funções no posto de Cevide, e por um guarda fiscal do posto de São Gregório, chamado Celoso. Artur Teixeira conseguiu instalar um posto de abastecimento de combustível – único em Melgaço -, montou uma empresa de camionagem, que servia o concelho e terras vizinhas, e abriu uma agência de câmbios...

13votadas

Descobrem 150 tombas de cultura desconhecida no Peru

Arqueólogos da Universidade de Wroclaw (Polónia) descobriram mais de 150 tombas pertencentes a umha cultura até agora desconhecida no Peru. A descoberta, que data do século IV-VII d.C., indica que a parte norte do deserto do Atacama foi habitada por umha comunidade agrícola antes da expansom da civilizaçom Tiwanaku. O cemitério foi descoberto no delta do rio Tambo, na parte norte do deserto. Estas tombas foram cavadas na areia sem qualquer tipo de estruturas de pedra, e isso eram difíceis de localizar e nom foram assaltadas por ladrões.

 sen comentarios en: Cultura, Historia karma: 103
15votadas

Bebê 'ariano ideal' em capa de revista nazista era judia

O bebê "ariano ideal" que aparece na capa de uma revista da propaganda nazista, em 1935, era, na verdade, judeu. A revelação foi feita pela própria pessoa na foto, Hessy Taft, hoje com 80 anos. Hessy nasceu em Berlim em 1934, filha de pais judeus originários da Letônia. Ambos músicos, eles haviam chegado à Alemanha em 1928 para trabalhar como cantores de ópera. Em depoimento a funcionários do museu, Taft contou que o contrato de seu pai foi cancelado imediatamente assim que suas origens judias foram descobertas.

 1 comentarios en: Cultura, Historia karma: 85
13votadas

Aborto. Corenta anos de mobilizacións

O Álbum das mulleres é unha enciclopedia das mulleres galegas na historia: Estratexias, actividades e reflexións desenvolvidas por diferentes agrupamentos e colectivos feministas en torno á legalización do aborto desde a década de setenta ata a actualidade.

24votadas

Origem e significado dos nomes de Portugal e Galiza vídeo

Video HD da Comunicação sobre a ''Origem e Significado dos nomes de Portugal e da Galiza" apresentada por Luís Magarinhos no "III Congresso Internacional sobre a Cultura Celta: Os celtas da Europa Atlântica," celebrado o 15, 16 e 17 de Abril de 2011 em Narón (Galiza) [nomes, galiza, portugal, origem, significado, cale, portucale, porto]: youtube.com/watch?v=lrD0rUtLA_4

 sen comentarios en: Cultura, Historia karma: 109
22votadas

Francisco Sánchez ‘O Escéptico’, o Descartes galego

O filósofo e médico do Renacemento anticipou o método científico, a dúbida metódica e fixo avances en Medicina ou Matemáticas.

 1 comentarios en: Cultura, Historia karma: 94
17votadas

Hoje cumprem-se 100 anos do atentado de Sarajevo que deu na 1ª grande guerra e que marcou o século XX vídeo

O vídeo é de muito interesse e desloca-nos ao clima em que se viviam os factos Um bom trabalho jornalisto sobre isso é o que hoje publica vilaweb.cat vilaweb.cat/noticia/4200380/20140628/gavrilo-princip-capgirar-historial beijos Helena

24votadas

A República Galega: A historia non oficial

O 27 de xuño de 1931 unha Greve Xeral Revolucionaria remataba coa declaración da República Galega. Tras a dimisión do xeneral Miguel Primo de Rivera en xaneiro de 1930, Alfonso XIII tentou devolver o réxime monárquico ao rego constitucional e parlamentar malia a debilidade dos partidos dinásticos. Para iso, o goberno da Coroa convocou unha rolda de eleccións que debían inxectar lexitimidade democrática nas institucións monárquicas e rexenerar o réxime. Foi nomeado xefe nominal de goberno Juan Bautista Aznar.

 1 comentarios en: Cultura, Historia karma: 95
15votadas

O império português é talvez o mais flexível a gerir populações coloniais até ao século XVIII [en/gal]

Artigo em galego ir.gl/3e84 Francisco Bethencourt faz uma história do racismo no mundo ocidental. É uma obra surpreendente, publicada em inglês, e que traz à historiografia portuguesa uma ambição temática a que não estamos habituados. O seu livro, ao convocar um tema como o racismo e ao fazer uma história comparativa, vai ao coração das sociedades coloniais e à gestão dessas populações. Como é que se deve lidar com a intensa miscigenação no Brasil dos portugueses com a população indígena e com os escravos africanos.

 sen comentarios en: Cultura, Historia karma: 104
20votadas

As minas romanas de ouro da desembocadura do Masma, incluídas no inventario de xacementos arqueolóxicos

As explotacións mineiras das Covas (Barreiros) e da Espiñeira (Foz) veñen de ser recoñecidas como xacementos arqueolóxicos pola Dirección Xeral de Patrimonio.

 1 comentarios en: Cultura, Historia karma: 84
19votadas

Ferreiro e Pimentel na denuncia do sadismo franquista

"...que tudo começou quando Gregorio, republicano, soube que os falanxistas o tiñan na lista para "darlle o paseo", agravado pelo facto de Sara o ter prefererido a Manuel, que aderira às tropas nacionalistas. Tudo isto obrigou-o a ter de fugir para escapar à morte, uma vez que aquelas, procurando descobri-lo, montaram sistematicamente guarda à sua casa.. Os que engrossavam estas tropas eram naturalmente homems sem valores e com uma desmedida ânsia e desejo de poder, ambicionando um cargo que os fizesse ultrapassar obstáculos..

29votadas

O exército négalle a unha familia galega documentos incautados polos franquistas en 1936

Raúl Solleiro reclama uns folletos escritos polo seu avó, o pensador anarquista Ricardo Mella. O Goberno declarou en 2010 ilegal a causa franquista na que foron requisados os documentos. O Tribunal Militar Territorial Cuarto da Coruña negou o pasado 12 de xuño a Raúl o dereito a recuperar os documentos e folletos.

 4 comentarios en: Cultura, Historia karma: 106
17votadas

A Torre de Xunqueiras

Unha fortificación inédita no sur do Barbanza abre novas hipóteses sobre como se pode documentar arqueoloxicamente a conformación das liñaxes

 1 comentarios en: Cultura, Historia karma: 97
« anterior12345...81» seguinte

Chuza